Van beeld naar artwork: een ongebruikt potentieel

Business, Cases

in 2 minuten te lezen

Bij Spark zijn we altijd op zoek naar ongebruikt potentieel. Zo keken we ook kritisch naar ons eigen werk en vonden dat we meer konden halen uit de foto’s die we eerder gemaakt hebben. Er ging een wereld van artwork en campagnebeelden voor ons open!

Artwork & Campagnebeelden

Of je nou iets vernieuwends wil, je thematiek kracht wil bijzetten, of tijdelijk zonder content zit; artwork schept mogelijkheden in de producten die je al hebt liggen. Ook wanneer je geen content hebt valt er met deze vorm van grafisch werk veel te regelen. Wij zijn kritisch gaan kijken naar onze eigen beelden en zijn aan de slag gegaan. We hebben daarvoor een foto gepakt uit onze beeldbank, en zijn gaan werken op een denkbeeldig thema. Hieronder de before & after van Dominator Festival; een mooi voorbeeld van een toepassing van deze techniek.

Wat is artwork?

Artwork is een grafisch werk (of verzameling beelden). Het kan bestaan uit illustraties, foto’s en ander niet-tekstueel materiaal bedoeld voor een publicatie. De term “artwork” is komen overwaaien uit de muziekwereld waarin het de vormgeving van een cover aanduid. Een veelgebruikte term die je hierbij leest is composite art, wat samengesteld inhoudt. Een techniek die je vaak gebruikt om tot een beeld zoals deze te komen.

Van artwork naar campagnebeeld

Het ultieme doel is natuurlijk om van je artwork een campagne beeld te maken. Door bepaalde kleuren, elementen of vormgeving door te laten trekken in andere uitingen, kan je met een enkel beeld een hele campagne draaien. En door huidige producten zoals afbeeldingen en foto’s te gebruiken verdwijnt de lijn tussen realiteit en fantasie. Gaaf, want daarmee zet je nog meer kracht bij jouw thema.

Intents Festival artwork mock-up

Wat is jouw potentieel?

Kijk eens goed naar je eigen beelden en jouw thematiek. Ongetwijfeld dat er een hoop beeld (her)gebruikt kan worden. Maar ook als je er zelf niet uit komt, helpen we je graag op weg. We kijken graag eens met jou samen hoe we jouw verhaal kunnen vertellen!

Gepost op 18 mei 2020 door Vincent

divider
Spark 2.0 You've got mail! ❤️

Case Studies

Blijf nieuwsgierig!

Een kijkje in onze keuken. Leer hoe wij de spanning opzoeken.

in 2 minuten te lezen

The Show Must Go On – Deel 1

Bij Spark hebben we een enorme fascinatie voor festivals. Want hoe ongelofelijk is het dat keer op keer een infrastructuur van een kleine stad wordt aangelegd op de vele locaties in ons land. Besef het maar eens, van het drinkwater en het (tijdelijk) mobiel netwerk, tot de enorme hoeveelheden voedsel dat netjes geserveerd wordt en […]

Lees meer

in 2 minuten te lezen

You’ve got mail! ❤️

Met z’n allen zitten we te wachten tot we weer samen mogen werken, mooi beeld mogen maken, en kunnen lachen. Althans, lachen doen we nog genoeg, maar we hopen dit weer snel samen buiten huis te mogen doen. Maar we missen niet alleen het werk.

Lees meer

in 2 minuten te lezen

Van beeld naar artwork: een ongebruikt potentieel

Bij Spark zijn we altijd op zoek naar ongebruikt potentieel. En er ging een wereld van artwork en campagnebeelden voor ons open!

Lees meer