Het jaar rond met relevante content!

De kracht van het Hero, Hub en Hygiene model

Business

in 3 minuten te lezen

De hero, hub en hygiene contentstrategie of het 3H-model is in de loop der jaren uitgegroeid tot een zeer populair model. In de wereld van content marketing wordt deze dan ook vaak gebruikt. En met succes!

Maar net als bij zoveel marketingtermen vraag je je vaak af; Wat houdt het hero, hub en hygiene model nou precies in? En hoe kun je dit model zelf gebruiken om zoveel mogelijk mensen te bereiken? 

hero afbeelding

Wat is het hero, hub en hygiene model?

Deze contentstrategie is voor het eerst geïntroduceerd als marketingmodel door Google voor Youtubers. Ondertussen blijkt dat dit niet alleen werkt voor het creëren van video’s, maar voor content in het algemeen. Het doel hiervan is om je te helpen bij het vormen van een totaalstrategie. Om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken, heb je namelijk verschillende vormen van content nodig. Je raadt het al; We hebben het hier over de content vormen hero, hub en hygiene. Deze spelen allemaal hun eigen rol bij het aanspreken en tevreden houden van je bezoekers:

hero-hub-hygiene-diagram
hero afbeelding

De planning van het hero, hub en hygiene model

Om deze contentstrategie te laten werken, is een overzichtelijke planning van doorslaggevend belang. Het is vaak makkelijk om iets in theorie te lezen, maar het in de praktijk toepassen is de volgende stap. 

hero-hub-hygiene-contentplanning

Let er bij het maken van een planning op dat er een juiste verhouding is tussen de hero, hub en hygiene vormen van content. Een vaak geziene verhouding is om per stuk aan hero content, twee keer zoveel hub content te plaatsen. Hygiene content plaats je vervolgens weer twee keer zo vaak als de hub content. Dit is natuurlijk slechts een richtlijn en afhankelijk van je markt en doelgroep kun je met deze verhoudingen spelen. 

Een strategie hoeft niet altijd uitgebreid en ingewikkeld te zijn. De hero, hub en hygiene contentstrategie bewijst dat je met eenvoud en consistentie ver kunt komen!

Gepost op 7 januari 2020 door Vincent

divider
Content Marketing Spark @ PACKTALK (Podcast)

Hulp nodig bij jouw strategie?

Praat eens met een van onze specialisten!

Tijd voor een praatje

Case Studies

Blijf nieuwsgierig!

Een kijkje in onze keuken. Leer hoe wij van problemen uitdagingen maken.

You’ve got mail! ❤️

in 2 minuten te lezen

Met z’n allen zitten we te wachten tot we weer samen mogen werken, mooi beeld mogen maken, en kunnen lachen. Althans, lachen doen we nog genoeg, maar we hopen dit weer snel samen buiten huis te mogen doen. Maar we missen niet alleen het werk.

Lees meer
Spark 2.0

in 2 minuten te lezen

Consistentie. We roepen het vaak naar onze opdrachtgevers, maar bij ons zelf was het ver te zoeken. Dat kan uiteraard niet. De afgelopen maanden hebben we kritisch naar ons eigen merk gekeken.

Lees meer